Carti preferate

  • Paulo Coleho-Brida
  • Liviu Rebreanu-Adam si Eva
  • Barbara Taylor Bradford-Un vis implinit
  • Paulo Coelho-Manualul razboinicului luminii
  • Paulo Coleho-Al cincilea munte
  • Paulo Coleho-Diavolul si domnisoara Prym
  • Paulo Coleho-Alchimistul
  • Tomas Hardy-Tess D'Ubreville
  • Emily Bonte-La rascruce de vanturi
  • Alexandre Dumas fiul-Dama cu camelii
  • Arthur Golden-Memoriile unei gheise
  • Ionel Teodoreanu-La Medeleni
  • Charlote Bronte-Jane Eyre
  • Lev Tolstoi-Anna Karenina
  • Alexandre Dumas-Colierul reginei
  • Alexandre Dumas-Contele de Monte Cristo
  • Alexandre Dumas-Vicontele de Bragelonne
Sper sa cititi ceea ce scrie pe acest blog pentru ca sunt gandurile unei adolescente care se preocupa de lumea si persoanele care o inconjoara.

vineri, 22 ianuarie 2010

Cititul si cartile

Multa lume considera cititul un lucru inutil.Intalnim frecvent intrebari de genu:Da de ce citesti?Iara citesti?Cu ce te ajuta?
Eu personal sunt de alta parere.Cititul este pentru mine unul dintre cele mai mari placeri.Reteta unei seri friguroase de iarna:O care buna si o cana cu ceai.
De obicei citesc orice gasesc mai interesant,sau recomandari ale prietenilor.
De ce citesc?Eu personal citesc pentru ca imi place,pentru ca descopar noi lumi,noi personaje,cu diferite personalitati cu care uneori ma identific din anumite puncte de vedere.Ajungi la un moment dat sa ti se para ca si tu faci parte din aceea poveste..
Citesc carti una dupa alta,pentru ca odata terminata o carte mi se face "pofta" de o alta,de alte aventuri si povesti.Cu ce ma ajuta?Pai...in primul rand am invatat unele cuvinte noi,consider ca mi-am imbogatit putin vocabularul.Am o imaginatie mult mai bogata si uneori imi vine sa ma apuc sa scriu o carte,proiect care poate peste an sau doi il voi interprinde.
Multa lume prefera sa isi petreaca timpul in fata calculatorului sau a televizorului,si recunosc ca si eu stau cam mult la calculator,dar totusi nu strica sa citesti cate ceva din cand in cand,evident in afara de e-mail-uri si ce iti scriu prietenii pe mess.
Cititul este considerat plictisitor si o mare pierdere de vreme.Nu trebuie criticata o persoana inainte de a o cunoaste.Asa este si cu cartile.Fiecare trebuie sa isi gaseasca un gen de carti care sa il captiveze,fie cartile SF,romantice,thriller,politiste,etc.Este si normal ca nu tuturor sa ne placa acelasi lucru.
Eu una nu am sa renunt la citit niciodata pentru ca eu consider cititul un mod de a ma refugia,de a uita de "probleme",de aceasta lume care nu este tocmai perfecta mereu si de a ma refugia intr-o lumea poate mai buna,sau poate mai rea si atunci voi invata sa iubesc aceasta viata si lume mai mult.
Incercati si sunt sigura ca nu veti regreta!!!

2 comentarii:

  1. Eu te inteleg ca e cu dragoste cu inimioare si tot restul, dar prea e roz totul aici. Si acum nu sunt sarcastic si nici nu incerc sa metaforizez cumva. Este imposibil de citit blogul asta atata timp cat tu folosesti pe fond roz , text de culoarea rosie. Adica e bine si cu roz , rosu si alte siropuri dar hai macar sa intelegem ceva daca tot ne-am apucat.Stiu ca se poate citi marcand textul , dar oricum e foarte obositor pentru unul mai batranel ca mine :). Cat despre cititul cartilor ... normal ca e foarte bine sa citesti. Si da...daca este sa priveste doar totul prin prisma pragmatismului exacerbat - da...cititul nu foloseste la nimic concret. Nu-ti aduce mai multi bani, nu te ajuta sa treci de sesiuni (mai ales daca esti la o facultate cu profil real), nu te face mai inalt sau mai slab. Insa te ajuta sa cresti spiritual si sa fi mai uman intr-o lume ce se afla intr-o continua si progresiva dezumanizare. Mult succes si fa ceva cu culorile astea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Apropos , incearca si un Marin Preda, Camil Petrescu, Cezar Petrescu (insa romane adevarate nu ce va da la scoala obligatoriu ),Tolstoi (are carti si mai bune decat Ana Karenina), Hemingway, Zola, Victor Hugo . Asta asa ca inceput. Scuze, dar Coleho ca si preferinta majoritara constituie un semn al semidoctilor si al mimetismului.

    RăspundețiȘtergere